ZBrush 2020
Bir Bakışta ZBrush
ZBrush, dijital heykel ve boyama için endüstri standardını belirler. Özellikleri, gerçek zamanlı bir ortamda anında geri bildirim sağlayan sanal kili şekillendirmek, dokulandırmak ve boyamak için özelleştirilebilir fırçaları kullanmanızı sağlar. ZBrush'u kullandığınızda, film stüdyoları, oyun geliştiricileri, oyuncak koleksiyoncuları, mücevher tasarımcıları, otomotiv / havacılık tasarımcıları, illüstratörler, reklam verenler, bilim adamları ve dünyadaki diğer sanatçılar tarafından kullanılan araçlarla güçleneceksiniz. Aslında, ZBrush'a güç veren teknoloji için Akademi Ödülü aldık.
Kısacası ZBrush, sanatçılar için sanatçılar tarafından yaratılmış bir sanat aracıdır. Günümüzün hızlı tempolu endüstrisinde öne çıkmanıza izin veren bir hızda, yalnızca hayal gücünüzle sınırlı modeller ve çizimler oluşturmanıza olanak sağlar.
Temel Ağ Üretimi
Hayattaki herhangi bir şeyde olduğu gibi, nereye gidebileceğiniz, genellikle başladığın yere göre belirlenir. Mükemmel bir bitmiş modele sahip olmak kaliteli bir temel ağ gerektirir. ZBrush, bu göreve yardımcı olacak bir araç seti sunar, aklınızda ne olursa olsun, bir sonraki seviyeye geçmek için mükemmel bir üs elde etmenin bir yolu olmasını sağlar. Bu sistemlerin en iyi bilinenleri burada açıklanmaktadır.
Sculptris Pro
Poligon dağılımının sınırlarını görmezden gelin ve basitçe şekillendirin! Sculptris Pro, nerede ve ne zaman ihtiyaç duyulursa, poligonları dinamik olarak ekler (tesselate eder) ve giderir (azalır). Fırça darbeniz sırasında bunu Tessimation adlı gerçek zamanlı bir işlemde yapar. Bu, tamamen elde etmeye çalıştığınız görünüme odaklanmanızı sağlar.
Dynamesh
DynaMesh, serbest biçimli heykelcilik için mükemmel bir çözüm çünkü topolojik kısıtlamalara odaklanma ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Modelin genel şeklini bir araya getirmek için çeşitli geometri parçaları ekleyerek, çekerek veya çekerek değiştirin veya hatta Boolean işlemleriyle yapılabileceklere benzer bir şekilde geometriyi kaldırın. Sculptris Pro, heykelinizi oluştururken ağınızdaki üçgenleri dinamik olarak ayarlarsa, DynaMesh modelin poligonlarını komut olarak dörtlü olarak yeniden dağıtır.
ZModeler
ZBrush, organik heykeltraşlık alanında çok iyi bilinmesine rağmen, sert yüzey özellikleri hafife alınmamalıdır. ZModeler sistemi, delikler oluşturmak, kenar döngüleri eklemek, ekstrüzyon poligonları ve çok daha fazlası için kolayca erişilebilen ve oldukça sezgisel kontrollere sahip düşük poli modellemesi için özel olarak tasarlanmıştır.
Live Boolean
Pek çok model, daha ayrıntılı bir şekil oluşturmak için bir araya getirilen şekiller dizisinden başka bir şey değildir. Live Boolean, bu konsepti alır ve onunla birlikte çalışır, kolayca modelleri bir araya getirmenin, birbirinden ve diğerlerinin çıkarılmasını sağlar. Sistemi ZBrush'ta benzersiz yapan şey, bu işlemin gerçek zamanlı olarak gerçekleşmesi ve gerçek birleşme sürecine girmeden önce tam olarak ne alacağınızı görmenizi sağlamasıdır. Bu, hem olağanüstü kullanım kolaylığı hem de benzeri görülmemiş kontrol sağlar.
ZSpheres
Bir tel armatürüne hiç kil eklemişseniz, ZSpheres'in nasıl çalıştığını tam olarak bilirsiniz. Basit bir iskelet / çubuk şekli çizin ve ZBrush daha sonra onu gerçek topoloji ile temizleyecektir.
Mankenler
ZSpheres'in gelişimi Manken sistemidir. Kütüphanede hem insansı hem de hayvansal figürlerin çeşitliliği ile Mankenler, modellemeye başlamadan önce oluşturmak istediğiniz sahneyi keşfederken kolay bir başlangıç noktasıdır.
ZRemesher
Yukarıda listelenen özellikleri okuduğunuzda, yaratılan topolojinin türünü merak ediyor olabilirsiniz. ZBrush'un güzelliği, bunun için endişelenmenize gerek yok! Keşfedilmekten çekinmeyin ve tasarımınızı bir kez elde ettiğinizde ZBrush'un çokgenlerini temiz kenar halkaları ve çokgen akışıyla neredeyse anında kullanılabilir bir temel ağa dönüştürdüğünü bilerek hayal gücünüzün sizi istediğiniz yere götürmesine izin verin.
Mesh Detailing (Kafes Detaylandırması)
ZBrush'ta oluşturulmuş veya başka bir yerden import edilmiş olsun, temel ağınızı kurduğunuzda, detaylandırmaya başlamanın zamanı gelmiştir. ZBrush, bunu başarmak için sağlam bir araç seti sunar. Aşağıda listelenenler buzdağının sadece görünen kısmıdır. Geleneksel 3B modelleme yöntemleriyle ilgili doğal sorun, ağınızı böldüğünüzde tasarımın bugüne kadar kilitli kalmasıdır. Daha yüksek çözünürlüklerde yapılan her şeyden ödün vermeden geri dönüp makro düzeyde değişiklik yapmanın bir yolu yoktur. ZBrush, bu kısıtlamayı, bir Akademi Ödülü aldığı özellik olan çoklu çözünürlüklü alt bölüm düzenlemesiyle ortadan kaldırıyor. Bu sistem ile istediğiniz zaman alt bölümler arasında geçiş yapabilir, en uygun olduğu yerde değişiklik yapabilirsiniz. Bu değişiklikler daha sonra otomatik olarak modelinizin diğer tüm seviyelerinde dalgalanır.
Sculpting Brushes ( Heykel Fırçaları)
ZBrush ana iş akışının oluşturulması bir grafik tabletten gelen kalem basıncı kullanılarak da modüle edilebilen bir fırça sistemine dayanmaktadır. ZBrush, dijital dokunuşunuzu çeşitli şekillerde dönüştürmek için kalem ucuna uygulanan basıncı kullanarak gerçek bir boya fırçası veya şekillendirme aracının doğal hissini yeniden üretecektir. Sıkıştırmak, hareket ettirmek, yüzeyini oluşturmak, içine kesmek, model boyunca kesmek ve çok daha fazlası için fırçalar var. Geometrisini yüzeyinize yerleştirerek diğer 3D modelleri de fırça olarak kullanabilirsiniz.
Surface Noise – Noisemaker
Elle detay ekleyebilmenin yanı sıra, ZBrush prosedürel olarak yüzey detaylarını gürültü paternleri ile üretmek için bir sistem sağlar. Bir ayrıntı türü seçin, birkaç basit parametreyi ayarlayın, ardından bu deseni modelinize tamamen uygulayın veya belirli bir bölgeye sınırlayarak uygulayın. Çok karmaşık efektler oluşturmak için farklı gürültü türlerini bile birleştirebilirsiniz. Gürültü sistemi hem sert yüzey işleri hem de organik ayrıntılar için idealdir.
HD Geometrisi
ZBrush, çoğu bilgisayarda 20 milyon çokgen ve üst düzey bir makinede 100 milyona kadar modelleri kolayca kullanabiliyor. Bu 8K bir harita tarafından tutulabileceğinden daha fazla detay. Fakat bazen daha fazlasını istersiniz ve HD Geometri'nin devreye girdiği yer burasıdır. Bu özellik ile ZBrush, 1 milyar poligon modeliyle çalışabilir. Hayal gücünüzü fütursuzca çalıştıralım.
3D Painting & Texturing
PolyPaint
ZBrush gerçek zamanlı olarak onlarca milyon poligonla çalıştığından, önce bir doku haritası veya UV'ler atamadan doğrudan modelin yüzeyini boyayabilirsiniz. Bu, standart bir iş akışına kıyasla önemli avantajlar sunar. Doku haritasının çözünürlüğüne önceden karar verilmesi gerekmez. Bu, düşündüğünüzden daha fazla ayrıntıya ihtiyaç duyduğunuzu tespit ederseniz özellikle değerlidir. Yeni, daha büyük bir doku haritasını yeniden boyamak yerine, mevcut yüzey ayrıntılarını tekrar çalışmadan basitçe daha büyük haritaya aktarabilirsiniz. Bu tabloya başlamadan önce UV'yi açmanız bile gerekmez. Aslında, ZBrush'un bir modelden diğerine detayları (hem oyulmuş hem de boyalı) yansıtabilmesi sayesinde, sonlandırılmış bir animasyon ağına sahip olmadan önce tamamen boyalı bir modele sahip olabilirsiniz. Bunun yerine, imzalandıktan sonra her şeyi son ana ağa kopyalayabilirsiniz.
UV Master
Bir doku haritası oluşturmak veya kullanmak için, model ilk önce UV’lere ihtiyaç duyar. Bunlar, tüm 3B uygulamalara modelinize nasıl bir doku uygulanacağını söyleyen 2B koordinatlardır. Çoğu programda, bu UV'leri oluşturmak, yüksek düzeyde teknik uzmanlık gerektiren ve yaratıcılık için çok az alana sahip olan zaman alıcı bir zorluk olmuştur. UV Master ile çoğu durumda tek bir tıklamayla modeliniz için çok verimli UV'ler yaratabilirsiniz. Bu otomatik işlem üzerinde daha fazla kontrole ihtiyacınız olursa, dikişlerin nereye yerleştirileceğini daraltan veya modelinizin belirli bölgelerine verilen piksel alanı miktarını artıran özellikler vardır. Hem sezgisel hem de hızlı, minimal yaygara ile yaratıcı olmaya geri dönmenize izin veriyor.
Render
ZBrush'u ister kendi başına bir çizim aracı olarak isterseniz animasyon için bir üretim hattının parçası olarak kullanın, bir noktada çalışmanızı başkalarına göstermek istersiniz. ZBrush, bunu BPR (En İyi Önizleme Oluşturucusu) adı verilen güçlü bir oluşturma sistemiyle mümkün kılar.
Environmental Map Support (Çevre Haritası Desteği)
En sevdiğiniz panoramik görüntüleri ZBrush'ta arka plan olarak kullanın ve modelinizi ortamın aydınlatması ve renklendirmesiyle birleştirin. Görüntünüzün 8 bit mi yoksa tam HDRI mı olduğu bir ortam olarak kullanmak onu bir tık ötenizde.
BPR Filtreleri
ZBrush, oluşturulduktan sonra bir sahneye eklenebilecek çok çeşitli filtrelere sahiptir ve görüntünün başka bir render için beklemeye gerek kalmadan görünme biçimini değiştirir. Bu filtrelerin tümü karıştırılabilir ve eşleştirilebilir, harici bir görüntü düzenleyici kullanmanıza gerek kalmadan render görüntünüzü anında ayarlar. Netliği, alan derinliğini, gölge renklerini ve çok daha fazlasını ayarlayın.
NPR Renderleri
BPR Filtre sisteminin bir evrimi olan NPR, renderinizi daha az fotoğrafa benzeyen ve bir çizim gibi gösteren özel filtreler grubudur. Bu sistemle modeliniz kağıt üzerine çizilmiş, bir çizgi roman sayfasından çıkarılmış gibi görünebilir veya hatta bir taslak olarak görünebilir.
ZBrush, baştan sona kullanılabilirken, çoğu durumda bir veri hattının bir parçası olarak hizmet eder. Bu, tüm ayrıntılarınızı ZBrush'tan ve bir animasyon paketi gibi başka bir programa dahil edebilmeniz gerektiği anlamına gelir. Bunu başarmak için, ZBrush, temel ağınızla birlikte dışa aktarılabilen normal haritalar ve veya yer değiştirme haritaları (32 bit haritalar dahil) oluşturmayı kolaylaştırır. Bu nedenle, ZBrush, günümüzün veri hatlarındaki modelleri detaylandırmak için GİRİŞ uygulamasıdır.
Topluluk
ZBrush sadece bir yazılım değil, aynı zamanda herhangi bir 3D yazılım etrafında toplanmış en büyük sanatçı topluluklarından biridir. ZBrushCentral.com'a katılın ve topluluğun bir parçası olun. Diğer insanların çalışmalarına bakın, yeni teknikler keşfedin, ilham alın, ZBrush kullanım sorularınızı yanıtlayın ve elbette kendi çalışmalarınızı yayınlayın.
Sistem Gereksinmleri
ZBrush, hem Windows hem de MacOS platformlarında kullanılabilir ve lisanslama çift platformdur; böylece her ikisinde de çalışabilir veya aralarında değişiklik yapabilirsiniz.
İşlemci tabanlı motoru sayesinde ZBrush, grafik kartlarından bağımsız olarak çoğu modern bilgisayarda iyi çalışıyor.
Bir grafik tablet (Wacom gibi) şiddetle tavsiye edilir. Size daha fazla kontrol ve daha kolay etkileşim sağlayacaktır.
Tam sistem gereksinimleri aşağıda bulunabilir. İhtiyaçların nedenlerini yazılı olarak daha iyi anlamanıza yardımcı olmak amacıyla verilen bilgiler olduğundan sayfanın tamamını okuduğunuzdan emin olun
Önerilen Sistem Gereksinimi (Windows İçin)
İşletim Sistemi: Windows Vista veya daha yenisinin 64 bit sürümleri.
CPU: Intel i5 / i7 / Xeon teknolojisi veya AMD eşdeğeri.
RAM: multi-milyon poli modellerle çalışmak için 8 GB gereklidir. (16+ GB tercih edilir.)
Sabit Disk: 100 GB boş sabit disk alanı. (SSD sürücüsü kesinlikle tavsiye edilir.)
Kalem Tablet: Wacom veya Wacom uyumlu. (WinTab API.)
Monitör: 1920x1080 monitör çözünürlüğü veya daha yüksek 32 bit renk ile.
Ekran kartı: 2008 veya daha yeni üretilmiş. OpenGL 3.3 veya daha üstünü desteklemesi gerekir.
Önerilen Sistem Gereksinimi (macOS İçin)
İşletim Sistemi: Mac OSX: 10.10 veya üstü.
CPU: Intel i5 / i7 / Xeon teknolojisi veya AMD eşdeğeri.
RAM: multi-milyon poli modellerle çalışmak için 8 GB gereklidir. (16+ GB tercih edilir.)
Sabit Disk: 100 GB boş sabit disk alanı. (SSD sürücüsü kesinlikle tavsiye edilir.)
Kalem Tablet: Wacom veya Wacom uyumlu. (WinTab API.)
Monitör: 1920x1080 monitör çözünürlüğü veya daha yüksek 32 bit renk ile.
Ekran kartı: 2008 veya daha yeni üretilmiş. OpenGL 3.3 veya daha üstünü desteklemesi gerekir.
Daha fazla bilgi için: http://pixologic.com/features/about-zbrush.php